japananime

نقد ها و دیالوگ های زیبای انیمه و مانگا در اینجا

japananime

نقد ها و دیالوگ های زیبای انیمه و مانگا در اینجا

japananime

نقد انیمه و مانگا و مقاله های مربوط به ژاپن به همراه عکس نوشته های چنل ما،امیدواریم لذت ببرید. Sina fayezi
ID :Sina_x.sam

طبقه بندی موضوعی

مصاحبه با هیرو ماشیما مانگاکای فیری تیل

شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۱ ب.ظ

کودانشا کامیک(ک ک):بچگیتون چطوری بود؟

هیرو ماشیما(ه م):وقتی کوچیک بودم،از اون بچه هایی بودم که خونه میمونن. من همیشه دوست داشتم یه کاری تو خونه انجام بدم.البته اینم دوست داشتم بیرون با دوستام بازی کنم،ولی من تو خونه از کارایی مثل نقاش کشیدن یا بازی ویدئویی کردن یا هر کار دیگه ای که به تخیل نیاز داشته باشه،لذت میبردم.

 

(ک ک):کی نقاشی کشیدنو شروع کردین؟

(ه م):من تا اونجا که یادمه در حال نقاشی کردن بودم. من یه خاطره ی قدیمی از پدربزرگم دارم که به من یه مجله ی مانگا رو نشون داد که از یه جا پیدا کرده بود. من با خودم فکر کردم که طراحیای توش خیلی باحالن و بعد سعی کردم که از روش تقلید کنم. اون موقع احتمالا زمانی بود که فهمیدم نقاشی کردنو دوست دارم. و هنوزم عاشق نفاشی کردنم.

 

(ک ک):داستان یا هنر،کدومش طبیعتا به سمتتون میاد؟

(ه م):سوال سختیه. جفتشون واقعا جالبن.وقتیکه من میخوام یه داستان بنویسم،از تخیلم استفاده میکنم تا بفهمم که چه اتفاقی قراره بیفته،و این واقعا جالبه. وقتی هم که نقاشی میکشم،دچار یه عالمه آزمون و خطا میشم تا یه چیز بامزه یا باحال بکشم.اینم جالبه. من عاشق و علاقه مند به کل پروسه ی تهیه ی مانگائم.

 

(ک ک):موقع کشیدن مانگا به چیز خاصی فکر میکنید؟

(ه م): من در واقع تو کشیدن شخصیتای مونث خیلی خوب نیستم. من میخوام اونا رو خیلی بامزه بکشم و موقع کشیدن فشار زیادی رو احساس میکنم. ولی در مقابل،کشیدن شخصیتای مذکر آسونه.من میتونم اونارو خیلی سریع بکشم.

 

(ک ک):چطوری دنیای فیری تیل به ذهنتون خطور کرد؟

(ه م):این در واقع برمیگرده به سری مانگایی که قبلا کار کردم، ریو مستر،. تو یه قسمتش،یه صحنه بود که یه گروه از آدما داشتن تو بار خوش میگذروندن. کشیدن اون خیلی سرگرم کننده بود.واسه همین من میخواستم مانگایی بکشم که حس خوشگذروندن مردم مردم تو بار رو داشته باشه.من فکر کردم جالب میشه اگه به دنیایی وارد بشی که شخصیتا روابطی مثل دوستی برقرار میکنن. معمولا یه مانگائه شونن با یه شخصیت اصلی،که بعدا با جلو رفتن داستان،آروم آروم دوستا و متحداشو پیدا میکنه. ولی تو دنیای فیری تیل همه از همون اول تقریبا همو میشناسن. من میخواستم یه همچین کاری انجام بدم.

 

(ک ک):آیا کار با یه داستانی که تو یه دنیای خیالیه و با جادو و اینجور چیزا سر وکار داره،سخته؟

(ه م):نه،سخت نیست. چون تو دنیایی که جادو وجود داره،تو تقریبا میتونی همه کار بکنی! در واقع کار کردن با یه داستانی که تو دنیای واقعی اتفاق میفته واسه من سخت تره،چون محدودیتای زیادی وجود داره. مثلا تو دنیای واقعی برای اینکه بخوای به یه اتاق وارد بشی باید از در بری تو. ولی تو دنیای خیالی، تو میتونی هرجور که دلت میخواد وارد اتاق بشی. تقریبا همه چیز ممکنه.

 

(ک ک):شخصیتای اصلی فیر تیلو چطوری توصیف میکنید؟

(ه م): اونا به معنی واقعی دردسرن.{میخنده}،اولش من میخواستم شخصیتایی رو بسازم که دوست دارم باهاشون دوست باشم. ولی از چشم بقیه اونا دردسر سازای واقعین.با این حال، من میخواستم که اونا آدمایی باشن که با بچه های که مانگا رو میخونن خوب ارتباط برقرار کنن.

 

(ک ک):فکر میکنی شباهتی از خودت تو شخصیتا وجود داره؟

(ه م):البته. من فکر میکنم تو هر شخصیتی که بوجود میارم یه جورایی انعکاسی از خودم وجود داره. من بعضی وقتا مثل ناتسو آتیشی میشم،بعضی وقتا مثل لوسی جدّیم ،و بعضی وقتا هم مثل گری لباسامو در میارم…. یا شایدم نه.{میخنده}

 

(ک ک):چطوری خودتونو واسه کار باانگیزه نگه میدارین؟

(ه م):من سعی میکنم همیشه خوش بگذرونم. زیاد استراحت میکنم و برای تغییر فضا کارای دیگه انجام میدم. همچنین،مطمئنم که هر خالقی اینطور فکر میکنه،ولی صدای خواننده های مانگا که از نامه های طرفدارا دریافت میکنم خیلی واسم دلگرم کنندست. این باعث میشه که بخوام مانگایی بسازم که مردم ازش لذت میبرن.

 

(ک ک):آیا برای کشیدن مانگا مخاطب خاصی رو تو ذهن دارین؟

(ه م):من سعی میکنم مانگایی رو بکشم که واسه نوجوونا سرگرم کننده باشه،ولی میخوام که واسه بزرگترا هم به اندازه کافی جالب باشه.

 

(ک ک):من شنیدم که میکی یوشیکاوا (خالق “یامادا-کون وهفت ساحره”) دستیار شما بوده. کار کردن با اون چطور بود؟

(ه م): میکی یوشیکاوا همیشه تخیل فوق العاده ای داشت. مثلا، من هر وقت از دستیارام میخوام که یه پس زمینه رو پنل بکشن،معمولا راهنمایی هایی از چیزی که فکر میکنم بهشون میگم. ولی هر دفعه که اون چیزی میکشید، همیشه فراتر از انتطار من بود. اون جزئیات ریزی به صحنه اضافه میکرد –حتی مثلا یه چیز ساده ای مثل اردک توی پس زمینه- که من ازش نخواسته بودم. اون،اون موقع تقریبا جوون بود و میدونست که هنوز روی هنرش باید یکم کار بشه. ولی من واقعا یادم نمیاد چیزی بهش یاد داده باشم،چون اون خودش چیزایی که نیاز بود رو داشت. من فکر میکنم ما بیشتر وقتمونو به انجام دادن کارای سرگرم کننده،مثل انجام ددان بازیای ویدئویی میگذروندیم. البته،من همیشه امیدوار بودم که اون یه روزی سری مانگای خودشو شروع کنه

 

(ک ک):الان با چند تا دستیار کار میکنین؟

(ه م):تازگیا، یه نفرو از دست دادیم، واسه همین الان ۳ تا دستیار دارم. نداشتن یه تیم کامل واقعا سخته.

 

(ک ک):شما دوست دارین برای طراحی از ابزار دیجیتال استفاده کنید یا آنالوگ؟

(ه م):بیشتر مانگاهای من با دست کشیده شدن،ولی بعضی وقتا حتما سعی میکنم با برنامه های تصویر سازی مثل فوتوشاپ یا مانگا استودیو کار کنم. ولی با این حال بازم، سعی میکنم یه جوری به نطر بیاد که انگار با دست کشیده و رنگ شده. من سعی میکنم از هر افکتی که فقط با ابزار دیجیتال ممکنه،استفاده نکنم. البته ابزار مورد علاقه ی من هنوز خودکار کوپیکه. ولی کار کردن باهاش تقریبا سخته،و کسایی هستن که تو استفاده از اون،از من بهترن. من حد و حدود توانایی هامو میدونم و سعی میکنم به بهترین شکل ازش استفاده کنم.

 

(ک ک):تازگیا بازی ویدئوی کردین؟

(ه م):بله. من بازی کال آف دیوتی: بلک اُپس ۳ رو بازی کردم. نمیدونم چرا مجبورنوقتایی که من سرم شلوغه منتشرش کنن! {میخنده}

 

(ک ک):علامت برج تولدتون چیه؟

(ه م): من تائوروسم.(برج ثور یا همون اردیبهشت)! یه شخصیت به نام تائوروس تو فیری تیل وجود داره،واسه همین تمام سعیمو کردم تا خیلی قوی باشه.

 

(ک ک):اگه یه نفر تازه بخواد شروع به خوندن فیری تیل بکنه،بهش پیشنهاد میکنین چطور غرق داستان بشه؟

(ه م):به نطر من بهترین راه برای اینکه تحت تاثیر فیری تیل قرار بگیری اینه که شخصیت مورد علاقتو پیدا کنی. من سعی میکنم هر شخصیتو خاص و بی همتا بسازم تا بتونن انواع مختلف مردم رو جذب کنه.

 

(ک ک):حرف آخرتون به طرفدارا چیه؟

(ه م): خیلی خوشحالم از اینکه مردم بیرون ژاپن فیری تیل رو میخونن یا راجع بهش میدونن. وقتیکه میرم تو توییتر،کامنتایی از طرفدار از سراسر دنیا ریافت میکنم.این واقعا دلگرم کنندست. من زبونای دیگرو خیلی خوب بلد نیستم،ولی بعضی وقتا سعی میکنم که به انگلیسی بخونم و بنویسم. یا بعضی وقتا سعی میکنم نقاشیامو پست کنم،چون زبون که مهم نیست. این یکی از راه هایی که جواب طرفدارا رو بدم. امیدوارم که همتون به لذت بردن از فیری تیل ادامه بدین و اونو حمایت کنید!

 

(ک ک):متشکرم!

 

(منبع: سایت تخصصی مانگای کرونکو)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۶
_Sina X.sama

نظرات  (۳)

ممنون بابت گذاشتن مصاحبه 
آدم باحالیه

پاسخ:
خوشحالم خوشتون اومد
ممنون . عالی بود .

پاسخ:
خوشحالم خوشتون اومد 
در مورد سوالتونم متاسفانه نه یعنی نمیشه در کل چون معمولا اون ها از این فضا ها خودشونو دور میکنن و دوس ندارن با عموم رابطه داشته باشند
خیلی خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی