japananime

نقد ها و دیالوگ های زیبای انیمه و مانگا در اینجا

japananime

نقد ها و دیالوگ های زیبای انیمه و مانگا در اینجا

japananime

نقد انیمه و مانگا و مقاله های مربوط به ژاپن به همراه عکس نوشته های چنل ما،امیدواریم لذت ببرید. Sina fayezi
ID :Sina_x.sam

طبقه بندی موضوعی

نقد انیمه ی Stein gate

يكشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵، ۰۴:۳۹ ب.ظ

علم انسان پایان دهنده جهان

دانشمندان دیوانه همیشه در تاریخ حضور داشتند که بهترین نمونه ان دانشمندان بزرگ تسلا است تسلا ایده های جالب و خلاقانه بسیاری داشت که در ان روزگار چیزی جزء دیوانگی قلمداد نمیشد در واقع تسلا فرای زمانه خویش فکر میکرد اما بازهم او توانست احترامی خاصی به علت کشفیاتش در خصوص علم الکتریک بدست بیاورد.حال دانشمند دیوانه ما هوهوئین کیوما یا همون اُکابه رینتارو خواستار تحقق یکی از خواسته های دیوانه وارانه بشریت است یعنی سفر در زمان.

در این جهانی که ما انسان ها درش زندگی میکنیم متغیر ها و مفاهیم گسترده وناشناخته ای وجود دارد که یکی از ان زمان است چیزی که ماهیت حقیقی ان هنوز هم با وجود تمام پیشرفت های بشری فقط به صورت محدودی در دسترس انسان ها قرار گرفته اما با این وجود هنو هم افراد زیادی دیوانه بار در جست و جو کشف حقایق ان هستند  زمان در دیدگاهکلی در زندگی بشر حکم زندگی دارد سال ماه روز ساعت دقیقه ثانیه و...  برای مقدمه و گرم کردن ذهن شما از انجا شروع میکنم پنج دقیقه قبل از نوشته شدن این نقد وجود نداشت خب شما میدونید چرا؟ خب یقینا شما میدونید چون من هنوز این نقد رو ننوشته بودم پس اگر من وجود نداشتم شما هم نمیتوانستید این متن که در این هفت دقیقه نوشته شده را بخوانید پس وجود این نقد رابطه ای مستقیم با من و وابسطه بر من است حالا فرض میکنیم من به گذشته میرم وپدر بزرگم را میکشم خب حالا پس وجودیت من از بین میرود و من نه میتوانم به گذشته برگردم تا ان کار را انجام دهم و این نقد هرگز نوشته نخواهد شد به این واقعه پارادوکس پدر بزرگ یا مادر بزرگ میگویند  سفر در زمان از گذشته ها ارزوی انسان ها بوده است و داستان و افسانه های زیادی هم از این اتفاق در تاریخ گذشتگانمان ثبت شده البته ما نمیتوانیم ثابت کنیم که تا حالا سفری انجام نشده نه در گذشته نه در اینده اما از هر سو که به قضیه نگاه شود دانشمندان برایش فرضیه ای ایجاد کردن و در این روزگار حرف از عدم امکان این اتفاق وجود دارد اما ما میتوانیم شکلی از سفر در زمان در زندگی روزمره خود ببینیم اتومبیل ما هم یک نوع ماشین زمان است به این شکل که هر چقدر سرعت ما از سرعت ثابت گردش زمین بیشتر باشد زمان برای ما زودتر میگذد این یکی از فرضیه های معروف دانشمند بزرگ البرت انیشتن هست که از نظریات او در این انیمه استفاده های زیادی صورت گرفته البرت عقیده داشت اگر انسان بتواند به سرعت نور دست یابد میتواند زمان  در وجودیت خود را برای چند دهه متوقف کند به طوری که شما یک جوری  از سرعت معمول وجودیت و موجودیت هستی خود جلود زده اما این کار تنها در خصوص سفری ساختگی به اینده ممکنه و به گونه ای میتوان ان را با منطق ترین ماشین زمان در نظر گرفت اما بازهم  در این منطق خودساخته ی منطقی دیگری وجود دارد اگر جسمس به سرعت نور برسد به  انرژی تبدیل میشود و  وقتی ما بخواهیم به سرعت اولیه بگردیم ایا میتوانیم ساختار فیزیکی خود را حفظ کنیم.

برای مثال فرض میکنیم یک بطری نوشابه یک ساعت دیگه باعث مرگ احمقانه فردی بر اثر لیز خوردنش بر روی ان و افتادنش جلوی یک ماشین میشود. حالا فرض میکنیم یک دکمه کیبورد من دچار مشکل میشود و من تایپ را رها و به سوپرمارکتی میروم و بطری ای نوشابه میخرم و بعد اتمامش ان را در سطلی میندازم اما بخاطر یک گربه بطری از سطل بیرون میفتد و بخاطر لگد های متوالی رهگذران بطری به زیر پای ان مرد میفتد و باعث مرگش میشود ولی در حال حاضر ان دکمه کیبورد من سالمه و ان فرد قرار نیست بمیرد به اثر این دکمه کیبورد ناچیز بر روی این روند مرگ اثر پروانه ای میگویند این جهان فراوان از این امثال است و حوادثی دردناک فقط بخاطر یک چیز بسیار کوچک و احقانه اتفاق میفتد .
نقد انیمه: اسم این انیمه یعنی دروازه اشتین بیانگر همه چیز است اشتین تلفظ المانی انیشتین ما است و به اسم میرسد دروازده انیشتین. دانشمندی که با نظریه نسبیت خود علمم فیزیک را دستخوش تحولاتی گسترده ای کرد تحلیل نظریات و فرضیات این دانشمند در تخصص من نویسنده نیست اما در حد نیاز سعی کردم تا تعدادی از ان هارا بیان کنم. داستان این انیمه با گروهی سه نفری تشکیل میشود دانشمند دیوانه ای به نام ریتاری اُکابه . هکر برنامه نویسی به نام دارو و دختری ساده و نشانه قوت و حمایت کننده ان میوری است. همه چیز از ساخت یک ماشین زمان با توانایی ایمیل به گذشته شروع شد و مبارزه و رقابت ان ها با شرکت صاحب امتیاز این ماشین. 
شخصت پردازی:شخصیت اصلی این انیمه یعنی کیوما شخصیتی عجیب و دارد و توهم توطئه همیشه ان را دنبال میکند شخصیت این انیمه یکی از بهترین شخصیت های ساخته در دنیای انیمه است و محبوبیت بالای در دنیای انیمه دارد شخصیت دیگر دارو شخصیتی شهوت دوست، پرخورد و احمق دارد که در این حال در کار خود بسیار خبره است شخصیت دیگر   دختری است خوش قلب صادق که خودش را گروگان کیوما میداند و حاضر است خودش را در راه دوستی اش فدا کند شخصیت دیگر ماکیسه معروف به کریستینا است دختری فضول، غرب زده نخبه و زیبا که او نیز یکی دیگر از شخصیت های محبوب در رنک بندی هاست.
گرافیک: طراحی و گرافیک موجود در این انیمه کمی با فضای گنگی امیخته رنگ عمدتا حالت پژمردگی دارند طراحی ها الگو های طبیعی را رعایت کرده اند و میتوانند توجه بیننده جلب کننده.

در پایان این نقد میتوانم به شوخی های بزرگسالانه و روابط اشاره کنم. این شوخی ها گهگا در این انیمه ظاهر میشوند و با بازی با کلمات منحصر به هر کارکتر باعث جلوگیری از خستگی بیننده میشوند به هر حال این انیمه بیشتر جنبه علمی دارد و نیازمند به این شوخی ها هستند شاید این شوخی ها شوخی هایی اند که دانشمندان را به وجد میاورند احمقانه ولی جذاب. روابط در این انیمه جنبه عجیبی دارند ار دختری که گروگان دانشمند دیوانه شده تا هم اتاقی ای که اصلا معلوم نیست چرا اونجاست شخصیت های دیگرم به همین نحو ظاهر میشوند کاملا اتفاقی شاید اینگونه روابط ایجاد شده در این انیمه اشاره ای مستقیم با بازی روزگار دارد.
نویسنده: Sinafayezi
ID:Sina_x.sama

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۹
_Sina X.sama

نظرات  (۱)

سلام خسته نباشید بازم یه نقد خیلی خوب برای یه انیمه دستتون درد نکنه خیلی خوب بودش
یه پیشنهاد دارم لطف میکنید یه قسمت هم قرار بدید به عنوان (چه انیمه ای رو ببینم) یجور حالت معرفی و پیشنهاد انیمه برای دیدن باشه
پاسخ:
سلام،ممنون عزیز
توی چنل این بخش هست با هشتگ #battertosee

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی