japananime

نقد ها و دیالوگ های زیبای انیمه و مانگا در اینجا

japananime

نقد ها و دیالوگ های زیبای انیمه و مانگا در اینجا

japananime

نقد انیمه و مانگا و مقاله های مربوط به ژاپن به همراه عکس نوشته های چنل ما،امیدواریم لذت ببرید. Sina fayezi
ID :Sina_x.sam

طبقه بندی موضوعی

نقد انیمه dungeon ni deai wo motomeru

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۵ ب.ظ

بنام خدا

در سال های اخیر که ( البته برا ی منه تازه کار ) انیمه ها بیشتر شبیه هم شده اند . یا همگی ایچی و عشقولانه هستند و یا جک و خنده دار . اما در میان این انیمه ها یک تک و توکی نیز اسپیشل پیدا میشود. این حرف من به آن معنا نیست که دیگر انیمه ها بد هستند نه! که خیلی وقت ها یک سبک همیشه ساخته هایش ستایش میشوند . اما خُب ساخته های کوچک و ریزه میزه در حد 12 قسمت باید چیز های جدیدی برای گفتن داشته باشند. در نقد قبلی ام که چونیبیو بود داستان تکراری اما در باز تعریف آن محشر بود . اما این قضیه متفاوت است . در این انیمه از شخصیت های افسانه ای رومی استفاده شده است و تازه در همان اول میگوید که ما خدایانی هستیم که آمده ایم تا پیش فرزندانمان زندگی کنیم. اما همینجا بگویم اگر ژاپنی ها این الهه ها را قبول دارند پس اعلام میکنم که خدایان شهوت پرستی دارند.

خُب به هر حال الآن این انیمه با موزیک Deal از Miguel میچسبد. موزیکی در سبک بلوز و سول ( بلوز و روح ) که در مخلوطیت با این انیمه موفقیت امیز بوده است. انیمه خیلی باحال هست . چون کلمه ی دیگری به ذهنم نرسید تا آنرا متقابل برایش مثال بزنم . با اینجال انیمه جوری کشش دارد که سریال جومونگ و گونبوک فقید داشت. هر وقت تمام میشد در جای وخیمی تمام میشد و دوست داشتی باز هم ببینی . نکته ی وخیم دیگر دوبلوران خوش صدایی بود که جای بل و هستیا حرف زده اند. بله هستیا خدای این انیمه است و با اینحال خدایان دیگری نیز هستند اما خُب در اینجا نقش خدای محوری را هستیا بازی میکند. در آنطرف این خدایان محافظانی دارند که به دلاور معروف اند . در اینجا خُب حدس زده اید که دلاور هستیا بل میباشد . پسری بسیار زیبا و کمی خنگ که در بدو تولد زال بدنیا آمده و چشمانی مانند خون آشامان قرمز دارد که آنرا بیشتر مورد پسند زنان بیشرم میسازد . بله داستان دو خط را در پیش میگیرد . اولی که واضح است.پسری که میخواهد از چیزی محافظت کند که در اینجا همان خدایش هستیا است و در این راه کسی را میبیند که از او قوی تر است و میخواهد قوی شود پس تمرین میکند . این داستان هندی مانند ( از این جهت که خیلی کلیشه ای شده است و نویسندگان ژاپنی چیزی پیدا نکردند مثل آدم های بواسیر میچسبند به همین داستانی که فردی را در موقعیتی قرار دهیم تا بخواهد تمرین کند و در این راه 50 قسمت نیز درست کنیم و 1 سال روی TBS و TV TOKYO پخش شویم ) به هر حال داشتم میگفتم : این داستان هندی مانند بختکی است که روی سر بل می افتد و عاشق دختری میشود که او را در داستان 3 بار از مرگ حتمی نجات میدهد. البته من برای اولین بار است که میخواهم از این کلمه استفاده کنم اما باید بگویم که : یک چیز در انیمه های ژاپنی خیلی مسخره است.خیلی مسخره . خیلی خیلی مسخره که حالم را بهم میزند . آنقدر حالم را بهم میزند که مجبورم برای تغییر حال خودم یک چایی بگذارم و دو تا موزیک لانا دل ری از آلبوم ماه عسل 2015 ش گوش کنم. 

میدانید آن چیست ؟ این مشکلی که مرا آزار میدهد خریت محض کاراکتر هاست . بله خریتی که هیچکسی حتی بلد نیست انرا شبیه سازی کند.

بیایید مثالی بزنیم : هیچ پسری نیست که 15 ساله ش بشود و در مورد کارهای " انجوری اونجوری ( مراجعه شود به انیمه ی گینتاما ) " نداند. اما در انیمه ی بسیار خوب بلیچ شخصیت اصلی یعنی کوروساکی ایچیگو چنان خود را میگیرد و به دختری نگاه نمیکند که انگار معصوم زاده است. اصلا غیر ممکن ات ان هم در کشوری که گوشت خوک میخورند و +12 ساکی مینوشند. به هر حال هر گونه فکر کنیم باز هم خریت است که این ذهنیت و تفکر در بیشتر انیمه ها دست بدست داده تا پسران انیمه ای را خر به تصویر بکشد . خُب بل کون نیز همینگونه است. چند روز و چند هفته میگذرد اما او نمیتواند احساسات هستیا را بفهمد و یا احساسات دختری که در رستوران کار میکند و فقط و فقط از دست آیز ولنشتاین میگریزد یا مثل خر گونه هایش سُرخ شود. این مبحث کلا خیلی روی مُخ است و تنها کاراکتری که در همه ی آزمایش ها خوب بیرون امده ساکاتا سان و اوزوماکی سنپای میباشد . بله ناروتو سنپای من است . ههه که هم منحرف است و هم از روح میترسد و هم قوی است و هم ...

وللش هر جا که نمیشود در مورد بهترین انیمه ی دنیا حرف زد.

بل کون پسری است که توسط هستیا در کوچه ای پیدا میشد . البته بل کوچک نیست بلکه دنبال کار میگردد و هستیا دلاوری را به او پیشنهاد میدهد. هر چه انیمه میگذرد چسبندگی و ظرافت کار بیشتر میشود و به گونه ای که 12 قسمت مثل پشمکی که شیرین است زودی تمام میشود و تاسف میخورید که چرا زود تمام شد.  به هر حال انیمه بسیار جذابی است و اون نکته ی بسیار واقعا طولانی نظر شخصی ام بود. من تا انیمه را دیدم متوجه اکشن این انیمه شدم که خیلی نو و بدیع بود . چون در این انیمه جانوران و یا همان غول هارا بخاطر در آمد زایی میکشند . اما نکته ی اشتباهی که در انیمه است این است که چرا خدایی که مقام والایی در انیمه دارد اما در خانه ای خراب و کهنه و فرسوده زندگی میکند که مرا سخت عذاب میدهد . وقتی انیمه را نگاه میکنم اگر 12 قسمت 23 دقیقه ای باشد 20 قسمت 25 دقیقه ای در موردش فکر میکنم. به هر حال در انیمه ما با ماجراهای بسیار روبرو میشویم که زود و زود و پشت سر هم می آیند .

1.آشنایی کامل با آیز ولنشتاین

2.معرفی شخصیت جدید  که طرار ماهری نیز میباشد. ( آیا نمیدانید طرار کیست ؟)

3.آشنایی با دو شخصیت از رستوران

4.آشنایی با سازنده ی وسایل زرهی

5.آشنایی با بدمن البته بد وومن Bad Woman انیمه ( البته سوال اینجاست که این زنیکه خراب در انیمه به مدت 7 دقیقه دیده میشود و دیگر نمیبینیم و آرزوی ان *** با بل ساما میباشد. ( هر کاری کردم نتوانستم سانسور کنم )

6.رفتن به اعماق هزار تو ( این کلمه را تا در انیمه ندیده اید من در نقدم نمیاورم چون هسته ی داستان همین هزارتو است.

7.آخرین قسمت ها یکی از دوستانش به او میفهماند که احمق ( بُگِه دنیا اون چیزی نیست که میبینی توش آدم خوب و بد وجود دارد) البته منِ منتقد هم نمیدانم بل چقدر میتواند خر و احمق باشد که تا سن 15 یا 16 رسیده اما نمیتوناد خوب و بد را بفهمد.

مثلا وقتی نوکرش یا همان ساپورتر ( اسمش یادم نیست ) شمشیر جادویی اش را میدزدد این بل احمق باز هم اورا نجات میدهد . اگر من بودم پوستش را سه بار میکندم.



داستان : داستان پسری بنام بل کون است که با فردی قوی آشنا میشود که عاشقش  شده ام عشق خدایش را از یاد میبرد با اینکه نفهم است و تشخیص نمیدهد . و از آنجا با خدای سکس آشنا میشویم که خواهان آمیزش با بل میباشد. این ها دست به دست هم میدهند که انیمه ای جذاب داشته باشیم . اما انیمه خیالتان راحت کاملا اسلامی میباشد . البته من 18 سالمه و برایم اسلامی است . هه انیمه که دیگر این حرف هارا ندارد.های اسکول که نیست. دی ایکس دی خخخ


موسیقی : بر خلاف بقیه که میخواهند نقدی خشک بگذارند اما از من طراوت دارد . همین الآن 22:12:49 ثانیه به تاریخ 14 ژوئن 2016 دارم غذا میخورم . همه چیز برای نوشتن نقد تاثیر گذار است. یعنی هر کاری که بکنید بر روی حوصله تان در نوشتن نقد تاثیر میکذارد که من برای یک انیمه ی 13 قسمتی نشسته ام و 3000 کلمه نوشته ام که برای من باور نکردنی است.

به هر حال برای نقد انیمه من انیم هرا دوباره دیدم و با دقت به موسیقی متن و حالات ان به دقت گوش کردم. من کلا با موزیک و سبک ها کار دارم و هی موزیک گوش میدهم اما موسیقی متن زیاد ربطی به حرف من ندارد نکته ی حرف من آن است که موسیقی متن انیمه بر خلاف انیمیشن های هالیوودی کمتر دیجیتالی و داب استپ و دنس هیتند و بیشتر حالت طبیعی و گنگی مثل هوهو به خود میگیرد . موسیقی متن بخاطر محیط فعال و جنگی که دارد بیشتر رنگ و روی جنگی بخود مییگرد و در صحنه های اکثرا جنگ و خونریزی ناظر چیزی عجیب و به قول معروفی گولاخ میباشیم.چیزی که خیلی باحال است این است که انیمه از همان صبح شروع میشود یعنی انیمه که شروع میشود بل را میبینیم که دم آب نشان ( همانچیزی که آب به بیرون توی حوض میریزد ههه ) منتظر ساپورتر خودش استوموزیکی که شروع میشود کاملا سینکاوری شده با حال و هوای صبح است . از چوی چوی بلبل شروع شده تا صدای اب و گگفتگوی مردمان همگی خیلی خوب ستند . نکته ی دیگری که کاملا خوب استا این است که صداهای مردم نیز خیلی متفاوت است حدودا خیلی صدای متفاوت و اندک در حد چند ثانیه به گوش میرسد . حال چرا گفتم پند ثانیه ؟ چون دیگر آن وویس Voice را نمیشنوید. چیز خوفی میشود که در دیگر انیمه ها  ندیده ام. معلملا انیمه های دیگر بر روی چیز های دیگری تمرکز میکند . خُب به هر حال . م.سیقی درون هزار تو کاملا دیفرنت از قبل میشود که خیلی قشنگ و دراماتیک با حال و هوای ایچی انیمه میشود. نکته ی دیگر ... موسیقی متن ان با ارد شدن در هر طبقه از هزار تو میشوند . مثلا در قسمت 10 که وارد طبقه ای میشوند که ساکن و سایلنت است یعنی طبقه ی 18 م موزیکی پخش میود که انگار دارید فیلم استرالیا محصول کانادا با بازی نیکول کیدومن Nicole Kidman را تماشا میکنید . انگار چیزی دلپذیر در انتظار شماست که صد البته همانطور است و عشق بل ( آیز ولنشتاین ) آنهارا پیدا میکند . نکته منفی در مورد آیز این است که او هم چیزی از عشق سر در نمی اورد و وقتی بل به سینه های او برخورد میکند نه حالتی به خود میکیرد و نه جایی از صورتش صورتی میشود و نکته بد در مورد بل کون که خیلی رو مخ است این است که خیلی از جمله ی ( هُنتُنی سومی ماسه ) یعنی واقعا معذرت میخواهم استفاده میکند .

این کلمه مانند کلمه ای است که ساکاتا سان در انیمه ی گینتاما در جایی میگوید که ( : وای کارمون تمومه آره من اونو کشتم دیگه کارمون تمومه ) البته مغر بل کون حتی یک میلیاردم گین سان نیز کار نمیکند و کلا مقایسه این دو اثر اشکال دارد اما کلا برای توجیه یک صحنه ی ان فکر نکنم مشکلی داشته باشد.

نکته ی دیگر در موسیقی متن این انیمه ان است که کمی حالت گنگ ان در مقابله با مینیتور ها زیاد است که کمی جلو را جذاب تر میکند. در هر ملاقاتی که با غول ها دارد هی صداها گنگ تر و کُشنده تر میشود. مخصوصا در راهی که برای رفتن به طبقه ی هیجدهم دارند و وقتی به چند مینیتور گنده بر میخورند موزیک یک لحظه رنگ میبازد و اگر گوریل ( مراجعه شود به انیمه گینتاما و کوندو سان رئیس پلیس کشور ادو  و رئیس شینسنچومی) هم میبود میفهمید که بدبختی بزرگی منتظر بل کون و دو همراهش میباشد. و وقتی به باس مرحله ی اخر میرسد ( باس معمولا به شخصیت هایی میگویند که در ارک اخر هر  فصل از بازی می ایند و با شکست دادن ان میتوانید به مرحله ی بعد پا بگذارید و سخت کشتن ان بزرگترین وجه تمایز ان با شخصیت های بد دیگر است که بجز کشتن فکر دیگری ندارد و عملا برای نابودی ساخته شده اند.) موزیک در وحشتناک ترین لحظه ی خود به سر میبرد که صدای گریان و لرزان بل کون حماسه را برای نجات یافتن تکمیل میکند که واقعا لحظه ای دیدنی را خلق میکند. قشنگمثل دیدن صحنه ی مرگ رین توسط کاکاشی که بیننده ی آن ابیتو بود در قسمت 345 که چشمان حدقه زده  و درست حرف نزدن ابیتو و کنترلی که بر روی خودش ندارد از مهم ترین وجه ان سکشن Section از انیمه ی ناروتو است.


طراحی و گرافیک : صد البته که انیمه ای که طراحی نداشته باشد اصلا به نقد نمیرسد. این را گفتم که بدانید انیمه های ژاپنی همگی حداقل از متوسط ترین طراحی و گرافیک بهره میبرند . ( توجه داشته باشید که مورد خاص و استثنایی باز هم پیدا میشود ) به هر حال طراحی ان حتی از جنگیر آبی نیز بهتر است. البته نه خیلی هم فرقی ندارند اما باز هم خیلی قوی است . این انیمه از ان دسته ای است که هر طور مشکل پسند هم باشید در بحث گرافکیو و طراحی محیط و شخصیت ها عالی است و شما را راضی میکند. شهر . هزار تو . غول ها و نکته ی دیگر آدم هایی از گونه های متفاوت به بهترین گونه ی ممکن طراحی شده اند.

مثلا مینیتور ها , BOSS های آخر دروازه ی هر طبقه ( آقا این فیلم پادری شبکه یک نمیذاره من نقدمو بنویسم ههه یکاریش بکنین ) ادامه > هر طبقه . الف هایی که در سازمان کار میکند . هابیت های کوتوله . حیوانات بسیار دقیق و بسیار زیاد طراحی شده اند . در ضمن اسامی بسیار متفاوت مثل ولنشتایتن آلمانی و چند تا مکزیکی و ... . طراحی از دختران آمازونی و پسری از سبیری بسیار باحال است. بجز این ها چند چیز دیگری نیز است که به ذهن مبارکم خطور نمیکند. 

گرافیک انیمه در سطح بسیار عالی و بالاتر از انتظار من بود که یک انیمه ی 12 قسمتی داشت . دنیای طراحی شده ای را تصور کنید به بزرگی شهر جنگیر آبی و  رنگارنگ مثل " همسایه ی من توتورو " ی هایائو میازاکی محصول 1988 استودیو گیبلی. خیلی گرافیک انیمه باحال و در خور یک انیمه ی شایسته است.غول ها به مقدار متعادل تاریک و ترسناک و افراد خوبی مثل هستیا و بل کون خوشرنگ و شاد و روشن و افراد معمولی نیز معمولی. البته بیشتر انیمه یا در روز است و یا در تاریکی تونل ها . کمتر پیش می آید تاریکی آسمان دیده شود و بجر ارک اخر که آنهم بخاطر خاموش شدن و شکست کریستال های سقف طبقه ی 18 م و آمدن BOSS ی وحشتناک در رده ی سوپر5



شخصیت پردازی: در اینجا چیز خاصی نمیتوانم بگویم چون در قسمت های قبل چیز های مورد نیاز گفته شده است. فقط چند نکته را یاد آوری کنم که مهم میباشد :

1.شخصیت محوری بسیار ساده میبشاد که انگار آنرا 5 دقیقه پیش هستیا انرا از سُک سُک شانسی پیدا کرده است.


2.هستیا خدای بل کون بسیار متفاوت رفتار میکند که دیگر خدایان با دلاور هایشان میکنند.


3.در قسمت هی بعدی با خدایان دیگری نیز آشنا میشویم.


4.در قسمت های بعدی با شخصیتی خاکستری ( خنگ در شاهنامه به معنای گَژ و تیره و مبهم ) ربرو میشویم که کمی به مانند کاکاشی در انیمه ی ناروتو میماند البته در قالب جنس زن


5.همگی به استعدادی که بل دارد غبطه میخورند و در این راه اشخاصی پیدا میشوند که در لباس دلاوری میخواهد به او نزدیک شوند و وقتی با ببخشید های بل مواجه میشوند میخواهند از شر او راحت شونذ که میفهمیم بل کون یک خر بیشتر نیست که من الکی به خودم فشار می آورم اگر روزی طراح اصلی و نویسنده را ببینم خوب حالش را میگیرم که مرا ناخن برایم نگذاشته. 


لذت بخشی :دقیقا قبل از اینهم " د " دقیقا را بنویسم تعداد کلمات نوشته شده حدودا 2699 تا بود. که واقعا واقعا واقعا زیاد است . حتی انیمیشن " رالف خرابش کن " محصول 2013 والت دیسنی کورپُریشن اینترتینمنت نیز به آن نمیرسد. Walt Disney Corporation Entertainment

نکته ی جذابی که در انیمه است فن مخصوص بل کون است که دستش سفید میشود که بسیار وجه خاصی میگیرد. چند تکته مثل دیدن امتیاز دلاور بر روی کمر دلاور و رستوران هایی مثل داستان های تالکین در سرزمین میانه از نکات قابل توجهی است که دلیل وجود آن بودن دختران الفی هست. البته بعدا با ان دختر الفی نیز ارتباط کاملا خوبی برقرار میکند که میفهمیم که بل کون باید بفهمد دنیا آن چیزی نیست که میبیند.دنیا پر از گناه و دزدی و دسیسه است و فکر نکنم این پایان این انیمه باشد. چون خیلی از جاهای داستان نیمه تمام رها شده اند. مثل ان مردی که مینیتور را شاخش را شکاند و یا .


نمیخواهم کلمات به درازا برسد و شما عزیزان خسته و کوفته شوید پس مثل یک اوتاکو ی خوب بروید این انیمه را ببینید. بیشتر از آقای رضا دیباجی متشکرم که این انیمه های های گرانبها را به من دادند تا بتونام انهارا ببینم و برایتان توصیفی بسی دقیق و در خور اوتاکو های انیم اپ تنظیم کنم  بچاپم ( ههه )


البته برای 12 قسمت کمی زیادی اسپویل کردم . اما باز هم چیزی از ان کم نمیکند پس همین الآن اشتراک 7000 تومانی بخرید و این انیمه ی 284.2دقیقه ای را ببینید که از دست نرود . کیفیت 480P آن با حجم 931 mb بر روی سایت انیم اپ قرار دارد . که زحمت انرا فکر کنم مستر لینک کشیده است



Hamed.T98@outlook.com

Telegram ID:@Lanzador_Verde

Insta ID:Lanzador_Verde

این اسپویل تمام و کمال برای سایت انیم آپ میباشد و دیگر سایت ها حق کپی برداری از آن را به هیچ وجه نخواهند داشت.

نه این اسپویل و نه دیگر اسپویل ها و دیگر نقد های نوشته شده توسط بنده 

کپی جزئی و کلی آن شرعا و قانونا اشکال دارد .

©AnimUp 2016

All Right Reserved 'de la Esquina®

Special Oread


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۷
_Sina X.sama

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی