japananime

نقد ها و دیالوگ های زیبای انیمه و مانگا در اینجا

japananime

نقد ها و دیالوگ های زیبای انیمه و مانگا در اینجا

japananime

نقد انیمه و مانگا و مقاله های مربوط به ژاپن به همراه عکس نوشته های چنل ما،امیدواریم لذت ببرید. Sina fayezi
ID :Sina_x.sam

طبقه بندی موضوعی

مصاحبه اودا و کیشوموتو

دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۱۴ ب.ظ

[ترجمه مصاحبه اچیرادو اودا و ماساشی کیشوموتو به مناسبت پایان ناروتو]


اودا : من از قبل تصمیم گرفته بودم وقتی ناروتو تموم شد یه کاری برای کیشیموتو انجام بدم. همکار کیشیموتو قبلا همکار من بود. با اون هم در این مورد خیلی بحث کردم. نظرای مختلفی رو می دادیم.

کیشیموتو : جدی؟ اصلا نمی دونستم.

اودا : خلاصه این همکار عزیز هیچ وقت ایده خوبی نمی داد. (می خندد). من هم تصمیم گرفتم توی طرح چپتر بعدی مانگام، طرح های مربوط به ناروتو رو هم بکشم. راستش این فکر روز آخر به ذهنم رسید و همشو همون موقع کشیدم.

کیشیموتو : که اینطور. خیلی زحمت کشیدی.

🌀مثل اینکه در این طرح اگر حرف اول منوی غذا ها رو کنار هم قرار بدیم، جمله ی «خسته نباشی ناروتو» تشکیل می شه.

اودا : بله. می خواستم منوی غذاهایی باشه که در ایچیراکو بشه خورد. بعد به ذهنم رسید که توش یه جمله مخفیانه ای قرار بدم. فکر می کردم هیچ کس متوجه نمی شه و می خواستم یواشکی فقط به کیشیموتو بگم. ولی همه خواننده ها متوجه شدند! (می خندد)

کیشیموتو : راستش من اصلا متوجه این پیام مخفیانه نشدم. برادرم بهم زنگ زد و گفت : «درست بخون! یه پیام مخفیانه توشه!». منم گفتم : «راست میگی؟!» (می خندد)

اودا : من فکر می کردم پیاممو خیلی خوب مخفی کردم. همه خوانندگان خیلی بادقت اند.


🌀 خوانندگان با دیدن منوی «سالاد روکورا» در طرحتون، متوجه پیام شدند.

اودا : هرچی فکر کردم غذایی که با «رو» شروع می شه به ذهنم نرسید. یه اسم الکی گذاشتم. (می خندد)

کیشیموتو : توی این طرح، اینکه لوفی داره رامن می خوره و ناروتو گوشت میخوره رو هم دوست دارم.

اودا : لوفی به ناروتو گوشت داده. (می خندد)

کیشیموتو : و چیز دیگه اینکه عنوان این چپتر Smile بوده. من از این موضوع هم خیلی خوشحال بودم.

اودا : راستش من می خواستم پیاممو توی خود صفحات مانگام بیارم نه توی طرح اولین صفحه م. ولی اون زمان چپتر «کوراسون» رو می کشیدم و لوفی توی این قسمت نبود. وگرنه دوست داشتم توی صفحات مانگام مارک های ناروتو رو بذارم، یا روی صورت لوفی خط های صورت ناروتو رو بکشم. ولی ناروتو که تموم شد، هنوز چپتر کوراسون من تموم نشده بود. برای همین...

کیشیموتو : که اینطور (می خندد). پس کاش یه کم دیگه ادامش می دادم.


اودا : وجود دوتا مانگای بتل فانتزی در مجله جامپ همش به لطف کیشیموتو هست

کیشیموتو : نه بابا (می خندد)

اودا : وقتی که دوتا مانگا ژانرشون یکسان باشه، باعث می شه داستانشون شبیه هم بشه و خوانندگان رو از هم بگیرن. ولی کیشیموتو کاری کرد که وانپیس و ناروتو هیچ کدوم از قسمتاش شبیه هم نشه. حتی در انتخاب رنگ. مثلا چون لباس لوفی قرمزه، تصمیم گرفت که لباس ناروتو رو نارنجی کنه. فکر همه چیز رو از قبل می کرد. ولی مثلا اگه مانگای ناروتو زود تر از مانگای من شروع شده بود و لباس ناروتو قرمز بود، من بازم لباس لوفی رو قرمز می کردم. (می خندد)

کیشیموتو : مهم نیست. رفتارشون که با هم فرق می کنه. (می خندد). ولی درسته. خیلی دقت می کردم که قسمتی از داستانم شبیه وانپیس نشه.

اودا : می فهمم چی می گی. منم همیشه سعی می کردم جایی از داستانم شبیه دراگون بال نشه. خیلی سخت بود.

کیشیموتو : درسته.

اودا : با اینکه 5 ساله مانگای دراگون بال تموم شده، هنوز هم طرفدارای خودشو داره و همه این اثر فوق العاده رو به یاد دارند. مهم تر از همه من این مانگا رو خیلی دوست دارم. خیلی سخته که یه اثر بهتر از این رو ساخت.

کیشیموتو : می فهمم.

اودا : برای همین من در مانگام سعی کردم بیشتر ماجراجویی رو نشون بدم تا اکشن. کیشیموتو که کارش خیلی سخت تر بود. باید کاری می کرد که مانگاش نه شبیه من بشه نه شبیه دراگون بال.

کیشیموتو : بله خیلی سخت بود. ژانر مانگای اودا ماجراجویی و جنگی بود. برای همین در مانگام نمی تونستم این ژانر ها رو به کار ببرم. برای همین به این فکر کردم که ناروتو به ماجراجویی نره و به جاش به ماموریت بره و هر دفعه به دهکدش برگرده. همچنین در وانپیس کم کم دوست پیدا میکنن. برای همین تصمیم گرفتم ناروتو از اول کلی دوست داشته باشه.

اودا : راستی منم یک روز کاری کردم که جایی از مانگام شبیه ناروتو نشه. در واقع اسم سانجی «ناروتو» بود. ولی تا مانگای ناروتو شروع شد، با عجله اسمشو تغییر دادم.

کیشیموتو : کی این کارو کردی؟ ابروی فرفری سانجی رو کشیده بودی؟

اودا : آره کشیده بودم. چون که ابروش فرفری بود اسمشو گذاشته بودم ناروتو. این اسم رو خیلی وقت پیش براش فکر کرده بودم و توی دفترم نوشته بودم. خیلی خوب شد که قبل از اینکه چپتر سانجی رو بکشم، مانگای ناروتو شروع شد. وگرنه دیگه اسمشو نمی تونستم تغییر بدم.

کیشیموتو : اشکال نداره که.

اودا : خوب اگه اسم سانجی ناروتو بود چکار می کردی؟

کیشیموتو : خوب اسم ناروتو رو تغییر می دادم به «مِنما» یا «شیناچیکو» (می خندد). بعدشم مارک لباسشو تغییر می دادم.

اودا : شیناچیکو چیه؟ چه تلفظش سخته (می خندد). راستی یادمه چپتری که مشت لوفی بزرگ میشه و از تکنیک «گیگانت پیستل» استفاده می کنه، بهت زنگ زدم گفتم یه کم شبیه تکنیک چوجی ناروتو ئه.

کیشیموتو : آره آره یادمه.

اودا : وقتی تکنیک چوجی رو دیدم تعجب کردم و سریع بهت زنگ زدم گفتم ببخشید یه کم شبیه مانگات میشه.

کیشیموتو : مهم نیست. انقدر نگران نشو (می خندد)

اودا : به لطف کیشیموتو هست که داستان دو مانگای اکشن در مجله جامپ به خوبی پیش می ره. چون که در کشیدن مانگا خیلی دقت می کنه.

*در مورد روش عکس کشیدن:


💭اودا : کیشیموتو انیمه خیلی دوست داره. برای همین در مانگاش چیزای خیلی جالبی می بینیم که اصلا جایی دیده نشده. حالت ها رو هم خیلی قشنگ نشون می ده. مثلا جوتسو هایی که ناروتو اینا استفاده می کنن هر چقدر قدرتمند تر میشه، بیان و اجراش توی مانگا سخت تر میشه. ولی کیشیموتو همه اینا رو خیلی قشنگ اجرا کرده.

💭کیشیموتو : بله چون هم این کار رو دوست دارم هم برام مهمه. (می خندد)

💭اودا : چیزی که باعث شد خیلی تعجب کنم، جوتسویی بود که نامرئی می شد. یادمه یکی از دشمنا از این جوتسو استفاده کرد. توی آب مخفی شده بود و چون نامرئی بود کیشیموتو فقط سایه ی دشمنو کشیده بود. خیلی قشنگ کشیدیش واقعا لذت بردم. این جوتسو رو خودت فکر کردی؟

کیشیموتو : یادم نمیاد. ولی این جوتسو مال چپتر «کاکاشی گایدن» هست.

اودا: منم توی یکی از چپترام ازت تقلید کردم و آدم نامرئی اوردم توی داستانم.(می خندد)

💭کیشیموتو :خوشم میاد صادقی (می خندد)

💭اودا : و رنگ! کیشیموتو رنگای خیلی خوبی استفاده می کنه. رنگامیزی خیلی برات مهمه آره؟

💭کیشیموتو : نه اصلا. (می خندد)

💭اودا : جدی؟ ولی به نظرم رنگای تند و تیز دوست داری نه؟

💭کیشیموتو : آره خیلی.

💭اودا : من رنگایی که استفاده می کنی رو خیلی دوست دارم. خودم برای وانپیس مجبورم کردن که رنگای ابتدایی استفاده کنم. الان رنگامیزی خودمو هم دوست دارم ولی اوایلش خیلی سختم بود.

💭کیشیموتو : آهان.

💭اودا : ولی به نظرم خوب شد. اینم یکی دیگه از تفاوت های وانپیس و ناروتو.

💭کیشیموتو : من که رنگامیزی مثل وانپیس رو به هیچ وجه نمی تونم انجام بدم. خیلی سخته. خیلی از طرحاتو نگاه کردم. طرز رنگامیزیت با همه فرق میکنه. اول فکر کردم یه استعداد خاصی داری ولی بعدا فهمیدم هر روز رنگامیزیت قشنگ تر میشه.

💭اودا : تا امروز هزار تا رنگین کمان کشیدم. (می خندد)

*در مورد پایان ناروتو و وانپیس و اثر بعدی کیشیموتو سنسی :


💭اودا : کشیدن چپتر آخر ناروتو برات خیلی خسته کننده بود؟

💭کیشیموتو : راستش لحظات آخرش خیلی سخت بود. چون چپتر آخر رنگی بود، از خیلی وقت پیش کشیده بودمش. شماره چپتر آخر هم مشخص شده بود. برای همین باید داستان رو طوری می بردم جلو که برسه به اون چپتر و تموم شه. ولی هرچی به آخرین چپتر نزدیکتر می شدیم، داستان کم میووردم. اگه زیاد میووردم مثلا می شد آخرین چپتر رو بندازم برای هفته ی بعد. ولی وقتی کم میووردم کاریش نمی شد کرد. اون موقع بود که ترسیده بودم و گفتم : «ای وای چکار کنم» (می خندد)

💭اودا : واقعا؟ اصلا فکرشو هم نمی کردم. آخه مثل همیشه خیلی قشنگ کشیده بودی. کادر بندی هات هم خوب بود. جنگ ناروتو وساسکه رو از قبل فکرشو کرده بودی دیگه؟ کشیدن جنگشون سخت بود؟

💭کیشیموتو : پدرم در اومد. (می خندد)

💭اودا : منم توی وانپیس، کشیدن صحنه هایی که بعد از جنگ همه چیز به خوبی و خوشی تموم میشه رو خیلی دوست دارم. ولی تا برسه به اون صحنه صد تا جنگای خفن باید بکشم که واقعا پدرم درمیاد. (می خندد)


📝کیشیموتو سنسی شما تصمیم دارین در اثر بعدیتون چه مانگایی بکشین؟

💭کیشیموتو : دوست دارم یه چیز علمی تخیلی بکشم. چون به ابر خیلی علاقه دارم، دوست دارم پرواز کنم. وقتی که اودا توی وانپیس قسمت «جزیره آسمان» (Sora Jima) رو کشید خیلی حسودیم شد.

💭اودا : صدبار بهم گفتی. (می خندد)

💭کیشیموتو : از خوندن این چپتر واقعا لذت بردم. خودمم دوست داشتم توی مانگام همچین چیزی بکشم ولی اودا زود تر از من کشید برای همین دیگه من نتونستم بکشم. (می خندد)

💭اودا : بیا دوباره گفت. (می خندد)

(مترجم:Ririnchan -  منبع :انیمه ورلد)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۸
_Sina X.sama

نظرات  (۴)

*_* 
تشکر 
پاسخ:
امیدوارم خوشتون اومده باشه
۲۵ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۴۸ ناروتو-جان
سلام.ممنون از این سایت قشنگتون.واقعا ارامش بخش بود.من از هر دوشون خوشم میاد.

وایییی عالی بودددد مرسی و خسته نباشید😃

۱۴ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۱۲ دانلود فیلم و سریال

 دانلود انیمه ناروتو Naruto با لینک مستقیم و زیرنویس فارسی

دانلود انیمه به همراه زبان اصلی ژاپنی و دوبله انگلیسی

سریال ناروتو با کیفیت 480p , 720p

قسمت 220(آخر) اضافه شد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی